فروشگاه اینترنتی فایل سپیده

مقالات دانشجویی، تحقیق های دانشجویی، پروژه های دانشجویی، پایان نامه ها، پروژه های کارآفرینی، نمونه سوالات پیام نور، نمونه سوالات استخدامی ها، نمونه سوالات کنکور سراسری، نمونه سوالات کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، نمونه سوالات کنکور کارشناسی ناپیوسته، نمونه سوالات کنکور کاردانی به کارشناسی، SpdShop.ir

فروشگاه اینترنتی فایل سپیده

مقالات دانشجویی، تحقیق های دانشجویی، پروژه های دانشجویی، پایان نامه ها، پروژه های کارآفرینی، نمونه سوالات پیام نور، نمونه سوالات استخدامی ها، نمونه سوالات کنکور سراسری، نمونه سوالات کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، نمونه سوالات کنکور کارشناسی ناپیوسته، نمونه سوالات کنکور کاردانی به کارشناسی، SpdShop.ir

فروشگاه اینترنتی فایل سپیده

مقالات دانشجویی، تحقیق های دانشجویی و پروژه های دانشجویی، پایان نامه ها و پروژه های کارآفرینی، سوالات پیام نور، سوالات استخدامی ها، سوالات کنکور سراسری، سوالات کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و سوالات کنکور کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی)

SpdShop.ir

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

 

گزارش کارآموزی در تراشکاری

ماشین های تراشکاری که ابتدائی ترین نوع ماشین های افزار بشمار می روند تاریخچه آن بین قرن 17و18 شروع شده که در ابتدا معمولی ترین و یا قدیمی ترین روش تراشکاری، تراشیدن چوب بوسیله درخت است . بدین معنی که دو سر چوب را بین دو درخت قرار داده و یک طناب به شاخه درخت بسته و انرا حول چوب مورد نظر پیچیده و طرف دیگر طناب را شخص دیگری گرفته و با دست طناب را به حرکت در خواهد آورد. شخص دومی که در طرف مقابل قرار گرفته با رنده چوب را می تراشد . این روش قدیمی ترین روش تراش بوده که بعد از مدتی تکامل پیدا کرد.
 
اولین ماشین تراشکاری در سال 1740 در فرانسه ساخته شد . در این ماشین وسیله چرخش محور اصلی بوسیله ی دست خواهد بود که دسته گرداننده محور آن مستقیما روی پیش دستگاه که به محور اصلی متصل است توسط دو چرخ دنده ساده به میله پیچ بری متصل می باشد قرار گرفته است . در این نوع ماشین برای تعویض چرخ دنده های متفاوت جهت پیچ تراشی پیچهای مختلف پیش بینی شده است .

 
در سال 1796 یک نفر انگلیسی بنام Freeland برای اولین مرتبه ماشین تراشکاری ساخت که دارای میله پیچ بری بود با عوض کردن چرخ دنده های روی محور اصلی و محور پیچ بری می توان پیچ های مختلف را ساخت.
 
در سال های 1800و1830 در ایالات متحده امریکا ماشین های تراشکاری ساخته شد که با بدنه چوبی و پایه آهنی مجهز بود. در سال1836 شخصی بنام Patnon در ماساچوست آمریکا ماشین تراشی با میله پیچ بری ساخت.در سال1850ماشین تراشی با بدنه آهنی توسط Newhaven Cannectionساخته شد ودر سال 1853شخصی بنام Freelandدر نیویورک ماشین تراشی با ریلهائی بطول 20فوت که کارهایی به قطر 10اینچ را می توانست بتراشد ساخت و بدنه آهنی و در درشت آنجایگاه چرخ دنده های تعویضی بود.

 
تعریفهای عملی از ماشین کاری سریع:
ماشین کاری با سرعت بالا در حقیقت تنها سرعت برشی بالا نیست. این موضوع را می بایستی به عنوان فرایندی که در آن عملیات با روشهای بسیار خاص و با تجهیزات تولیدی بسیار دقیق انجام می گیرد، در نظر گرفت.
ماشین کاری با سرعت بالا، لزوماً ماشین کاری با اسپیدلهای با سرعت بالا نمی باشد. خیلی از کاربردهای ماشین کاری سریع با اسپیندلهایی با سرعتهای متوسط و با ابزارهای بزرگ انجام می گیرد.
ماشین کاری سریع در پرداخت کاری فولادهای سخت شده در سرعتها و پیشرویهای بالا، اغلب 4-6 برابر سریعتر نسبت به ماشین کاری معمولی انجام می پذیرد.
 
مزایای استفاده از ماشین کاری سریع:
حداقل فرسایش ابزار حتی در سرعتهای بالا
فرایندی با قابلیت تولید بالا برای قطعات کوچک
کاهش تعداد مراحل فرایند

در این نوع ماشین کاری دمای قطعه کار و ابزار پایین نگه داشته می شود که باعث می شود در خیلی از موارد عمر ابزار طولانی تر شود. از طرف دیگر در ماشین کاری سریع، عمق ماشین کاری کم بوده و زمان درگیری برای لبه برنده بسیار کوتاه است. (در تصویر زیر به وضوح تفاوت میان ماشین کاری معمولی و ماشین کاری سریع از لحاط حرارت ایجاد شده و منطقه حرارت دیده ابزار در هر دو روش آشکار است.) بنابراین می توان گفت که سرعت پیشروی به اندازه کافی بالا هست که حرارت نتواند گسترش پیدا کند. نیروی برشی کوچک باعث تغییر شکلهای جزئی در ابزار می شود. از آن جایی که نوعاً در این نوع ماشین کاری، عمق برش کم است، نیروهای برشی شعاعی بر روی ابزار و اسپیندل کوچک است. لذا یاتاقانهای اسپیندل، ریلهای راهنما و ballscrewها حفظ می شوند.

 
برخی معایب استفاده از ماشین کاری سریع:
نرخ سریغ افزایش و کاهش سرعت و توقف های مکرر اسپیندل باعث می شود که راهنماها، یاتاقانهای اسپیندل و ballscrewها سریعتر فرسوده شوند.
نیاز به دانش خاص فرایند، تجهیزات برنامه نویسی و رابطی برای انتقال سریع داده ها
توقف اورژانسی عملاً لازم نیست. خطاهای انسانی، خطاهای سخت افزاری یا نرم افزاری، پیامدهای بزرگی به همراه خواهد داشت.
نیاز به طراحی خوب فرایند.


 دانلود با حجم 489 کیلوبایت  
مشاهده آنلاین فایل

نوع فایل: قالب بندی ورد
تعداد صفحات: 68 صفحه
اندازه فایل: 489 کیلوبایت
قیمت: رایگان

جهت سفارش و دانلود رایگان گزارش کارآموزی تراشکاری کلیک کنید .

ویا به آدرس SpdShop.ir مراجعه نمایید.

کلمات کلیدی:

تراشکاری, کارآموزی تراشکاری رایگان, دانلود رایگان گزارش کار تراشکاری, درباره تراشکاری, کارآموزی تراشکاری, کار در تراشکاری, کارآموزی رایگان تراشکاری, یادگیری تراشکاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی